bassie had gelijk - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu bassie had gelijk - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

bassie had gelijk

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

13 April 2005 | Bangladesh, Dhaka

Gisteren weer teruggekomen na een zeer enerverende bus rit. Ik ben natuurlijk niet bang ofzo maar als je de dag ervoor een enrom busongeluk hebt gezien waarbij een moeder en kindverbrand zijn nadat de bus verschillende salto's van een talud heeft gemaakt, dan haal je af en toe bij die rare inhaal manouvres effe diep adem. De ravage bij het busongeluk was groot ik kwam er gelukkig per riksja pas 4 uur later langs. Maar leuk is wat anders.
OOk kwam de bus langs het gebouw dat ingestort is. 20 mensen dood nog vele vermisten etc. Een enorme ravage en puin met op het dak allemaal militairen en voorde rest ziet het er allemala niet anders uit dna normaal. De verkeers chaos was misschien iets meer maar afgezette wegen ofzo voor hulptroepen hebben ze niet.
Ik dnek dat er hier in dhaka meer hoge gebouwen op de nominatie staan. Triest maar waar. Laten we hopen van niet.
Gelukkig is er ook leuk nieuws.
De bodemscherm reparatie ziet er goed uit. nu nog de vloed houden en dna ben ik helemaal blij. Vrijdag zijn ze waarschijnlijk klaar al weet je dta hier niet zo zeker.
Ik ga dus vanavond ervan door. Slaap in een airco bus (volgens brochure, vodje) en dna de volgende ochtend op de boot in Khulna naar een heel ver afgelegen boswachters plekje midden in de mangroves (vlakbij de bengaalse tijger misschien wel) waar we de nacht doorbrengen.De volgende dag uitstapjes per countryboat enw andelen en zwemmen natuurlijk (pas op sterke stroming door enorme getij)
Dan trerug naar khulna met de boot en dna weer slapen in de bus die een gigantisch eind omrijdt vanwege de onpaseerbaarde rivieren hier.
Zondag dan maar rustig aan en maandag weer volle bak want dna komen de hoge heren de schermen controleren.
Ik heb trouwens nog in een engelse dubbeldekker een stukje dhaka gereden, bovenin natuurlijk wta lekker iers aanvoelde alleen het uitzichtwas heel anders en het weer ook.
Verder gaat alles zijn gangetje.
Oja. Gisteren bijna een hoertje op de kamer die liep heel brutaal vand e dutchclub naar civic met ons mee. en dus door de poort (bewaking deed niks) en toen naar binnen en toen heb ik de receptie maar gezegd dat die niet bij ons hoorde. Waarna ze heel droevig keek en waarschijnlijk verwijderd is. Hier in dhaka vooral in deze luxe ambassade wijk zijn veel hoertjes 's avonds op straat vaak zitten ze dna aan je. Heel vervelend maar deze was wel heel brutaal.
De jongen van het ontbijt hier is in verwarde toestand aangereden in het verkeer en ligt in het ziekenhuis. Heel sneu, zijn family was ook al erg ziek wta zijn verwarde toestand verklaarde. Hij was de beste want die eieren 's ochtends zijn nu zo zacht. Ik begin die eieren en toast toch al te haten. Ik wil echt dol graag boterham met pindakaas. HMMMM jammie.
Gr. Dirkjan

  • 13 April 2005 - 09:31

    Rob:

    de pindakaas is hier helemaal niet lekker hoor :-( . De jam ook al niet. Hopelijk gaan al jou busritten goed en zie ik je over 2,5 maand in Delhi!

  • 14 April 2005 - 10:12

    Robbert:

    en ook hier heb ik ernstig gebrek aan pindakaas so you're not alone. Wel veel slechte dingen zo achter elkaar, maar dat soort dingen gebeuren toch. veel plezier met je trip

  • 14 April 2005 - 11:18

    Robbert:

    wat er ook gebeurt..... dat was het! ik moest even nadenken over de titel

  • 14 April 2005 - 19:08

    Erik:

    Hey Dirk. Leuk om je verhalen te lezen, jij moet later reisboeken gaan schrijven :-) Mooi dat het met de bodemschermen goed is gekomen, veel plezier komende dagen!!

  • 15 April 2005 - 11:15

    Rutger:

    He Dirkjan! Alles goed daar in ver Azie? :) Klinkt wel apart met al die ongelukken :s Maar goed, zo lang de hoeren nog niet uit zichzelf je kamer binnenlopen is er nix aan de hand :)
    Groeten, Rutger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 77285

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: