nepal - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu nepal - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

nepal

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

16 Juni 2005 | Bangladesh, Dhaka

Ik zit nu alweer midden in het oorlogs gebied. het kostte me 21 uur samen met een duitse en een ecuadorian om vanuit gangtok in sikkim in kathmandu te komen. In nepal is het een beetje onrustig en dus hebben ze heel veel checkposten waardoor de toch al trage local (stopt vaak) nacht bus vaak moest stoppen voor de checkposten (nare sfeer). om 10 uur mag de bus niet meer rijden tot 4 uur 's nachts. Het was echter veel en veel te heet in de bus om te slapen (zweet voelde je stromen) dus de hele nacht met nepali's hun heerlijke thee met melk zitten drinken buiten.
Het was wel erg lang maar vooral stoffig. Ik had namelijk geen hoes om tas dus tas is zwart en helaas de inhoud ook een beetje.
Hier is het echt geen toeristen seizoen dus prijzen laag en door de hitte en de onrust is het nog minder toeristen dus verblijf in een redelijk hotel tegen budget tarief.
Kathmandu is erg mooi en echt een winkel paradijs vergeleken met bangladesh. overmorgen ga ik weer per bus naar pokhara, moregn nog wat kathmandu verkennen.
Sikkim was ook echt helemaal te gek. ga er zeker nog eens terug. Visa is geen probleem (alleen in bangladesh is dat erg).
Ik zie echt uit naar de ontmoeting met Luus en ' rob en linda' in Delhi. Mara eerst nog genieten en er zien te komen wnat trein ticket alvast boeken was natuurlijk niet mogelijk dus maar weer een gokje wagen.
Gr. en tot laters. dirkjan

  • 16 Juni 2005 - 20:11

    Yvo:

    Namaste DJ!!! Heeeeeel erg vet allemaal hoor die verhalen! Ik ga wel met je mee naar Sikkim!! Vergeet niet ontbijtjes te scoren in Cafe Concerto in Pokhara, mmmm heel erg lekker! En lekkere german bakeries in kathmandu en pokhara! Gaan de plannen voor Ladakh nog steeds door? Een vriend van mij gaat over 2 weken er voor 6 weken naartoe, dus misschien zie je hem wel! Nog trektochten in de planning?? -> Zanzkar is een dikke aanrader! Wij (Heleen en ik) hadden gister ons colloquium, een 8!! Ging allemaal erg ok! Ik ga 10 juli op stage naar Lapland wederom, een glacio-hydrologisch onderzoek. Daarna gaan we zeker een keer afspreken, ben erg benieuwd naar je foto's!!
    Heeeeel veel plezier!
    Yvo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 77285

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: