dag 1 - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: Dirkjan Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

01 Maart 2005 | Bangladesh, Dhaka

Hoi Allemaal, Dhaka, 28/02/05 om 16:22 (NED: 5 UUR EERDER, 11:22)

Het is nog behoorlijk onwennig maar daar zit ik dan in een compleet andere wereld.
Na een schitterende vlucht kon ik op weg naar Londen schitterend uitkijken op Zandvoort en alle buitenwijken van Londen. In londen ben ik om de 2,5 uur wachten te doden begonnen aan de da vinci code. Met de wetenschap dat je omgeroepen wordt als je wat te laat bent met boarding (he meneer de Wit!!!!) ben ik er maar eens diep ingedoken. Jammer genoeg was het boek zo spannend dat ik tijdens de verdere vlucht vergat uit het raam te kijken terwijl engeland en het harz gebergte zo mooi zijn met sneeuw en helder weer. Al snel werd het donker (vloog de nacht in) waardoor ik Georgie, iran maar vooral Noord-india niet heb meegekregen. Slapen deed ik echter ook niet want er was een vervelend schreeuwend jank kind aan boord die begon te janken als ik bijna in sliep. De landing met opkomende zon (half zeven) was schitterend. Ik ging uit mijn dak bij het zien van de Brahmaputra en al zijn vertakkingen en een schitterende shute geul!!!! Wat is die rivier groot zeg. Vooral aan het landgebruik kon je uit de lucht al zien tot waar het hoogwater komt (overal).
Bij het uitstappen viel de tropenklap erg mee, of dat kwam doordat ik er op voorbereid was of door de kou die bangladesh teistert. Het is hier koud vinden de bengalezen, maar ik zweet me een ongans. Het kwik haalt maar net de 30 graden.
De douane was al meteen typisch bangladesh (een half uur gewacht voordat alle formuliertjes waren goedgekeurd in een enorme rij. Het ophalen door een aardige bengaal liep soepel ondanks de enorme menigte aan de hekken. Ook de rit was bizar, druk en vooral toeterend!! Rob hier kan ook nog best wat verkeer geregeld worden.
In het Civic guesthouse kreeg ik een schitterende kamer met airco en een typische tropenbadkamer (lekkende kranen, doorlopende spoelbakken etc.) Mijn kamer ligt ontzettend rustig aan een weg waar de hele tijd riksja elkaar bellend voorbij gaan en de taxi's toeterend er tussen door. Dus dat wordt lekker slapen (oordoppen).
Jos en kees gingen vandaag niet naar hun stroomgoot dus ze hebben mij helemaal bij gepraat. Ook kwam Albert langs met 10000 taka en de medeling dat de bodemschermen nu gemaakt gaan worden dus over drie weken klaar. (dat schiet dus al erg op (cynisch).
Morgen ga ik met jos en kees mee naar BUET en donderdag gaan we met zijn allen het veld in. Zo kan ik rustig aan acclimatiseren.
Vandaag gelijk lid geworden van de Dutchclub (zwembad, tennisbaan, klimwand, basketbalveld, pooltafel etc.) Ook me aangemeld bij de douane (voor het geval er weer een veerboot zinkt etc.) en met de taxi naar de supermarkt (de eerste dag al). Inderdaad veel bedelaars en straatverkopers. Ook ontdekt dat je duim opsteken hier wat anders betekend dan een compliment.
Inmiddels begin ik al wat moe te worden dus ga er een eind aan breien. Vanavond weer uiteten inde Dutchclub!!
Deel 2: Ben alle fouten maar weer aan het verbeteren want internet doet het niet (kon het verwachten). Zelfs de hele computer crashte dusdanig dat ze nu beneden bezig zijn het apperaatje aan de praat te krijgen. Ben dus benieuwd of ik het vandaag nog kan posten. Ze waren zo behulpzaam dat internet geen kans had optestarten of ze (alle medewerkers + baas van het civil guesthouse) drukten alweer op vernieuwen en schoven me aan de kant.

Groetjes Dirkjan
Ps. Niet te veel onzin mailen want kan het moeilijk lezen als er 2000 nieuwe berichten in staan. Schrijf liever in het gastenboek, zie vorig bericht)

  • 02 Maart 2005 - 08:54

    Robbert:

    welk emailadres is eigenlijk bereikbaar?

  • 08 Maart 2005 - 14:59

    Deon:

    He DJ,
    hou je taai daar! en niet teveel ziek zijn, want je bent daar maar voor een ding: DE WETENSCHAP!!
    Groetjes, Deon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 77285

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: