met mijn zusje - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu met mijn zusje - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

met mijn zusje

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

01 Juli 2005 | Bangladesh, Dhaka

Hoi Allemaal,
We (luus en ik) zijn net terug van onze 3 daagse rondreis langs Agra (tasj mahal) en Jaipur. Kwa gebouwen echt heel mooi maar na een paar vind je ze allemaal hetzelfde.
We durven het eigenlijk niet te vertellen maar als echt backpackers, avonturiers hebben we in Jaipur in een 5 sterren village resort overnacht, daarbij 's avonds genoten van het funpark dat er bij zat etc. de volgende ochtend werd de krant gebracht, ochtend duik in zwembad genomen en een overheerlijk ontbijt genuttigd. We vonden het erg jammer dat we om 12 uur al moesten uitchecken. Zo vaak overnacht je niet in een 5 sterren resort, tenminste wij niet. Ondanks de krapte in tijd weer veel paleizen en tombes aangedaan en hebben we onze olifant rit meegemaakt. Wat een geschommel zeg!
Pas om 11 uur 's avonds waren we in delhi.
het nieuwe programma hebben we een dagje moeten opschuiven maar morgen gaan we dan met jeep opweg naar Amritsa (golden city) en dan kashmir waar we in de bergen gaan overnachten en in een boothuis. Vanuit daar een trektochtje en dan opweg naar Leh (Ladakh)en dan manali, dharamsala en weer terug naar delhi. DE 19de zijn we terug in delhi volgens plan. En dan opweg naar bangladesh.
Luus is hier al helemaal ingeburgerd. Ze eet de heledag rijst etc. Alleen de hitte is een probleem voor ons beide.
Zojuist naar Bollywood film geweest. Was erg mooi al konden we niks van eht hindi verstaan. Maar de kleurrijke beelden maakten veul goed. Waarom ze die zitjes zo krap moeten maken is voor mij een groot raadsel.
Gr. en tot de volgende keer maar weer.
Lusanne en Dirkjan

• 01 Juli 2005 - 17:14

Mathijs Struijk:

hoi dirk en luus
    ik maar denken dat jullie in een tentje slapen, terwijl jullie in een 5 sterren resort zaten.
    met mij gaat het goed, gisteren waren jullie vader en moeder nog hier , ze missen jullie verschrikkelijk {als kiespijn} hahahahaha geintje
    nog veel plezier , ik heb voorlopig nog geen vakantie, het leven is niet eerlijk verdeeld. groetjes van mathijs en de rest van de fam.

• 01 Juli 2005 - 21:07

Opa En Oma Douma:

Hallo Dirkjan en Lusanne
    We vinden het leuk om jullie stukjes te lezen. We hebben het gevoel zo een beetje met jullie mee te leven Jullie vakantie ziet er wel heel anders uit dan die van ons in drente. We hopen dat jullie veel plezier hebben en pas goed op jullie zelf groetjes van opa en oma

• 01 Juli 2005 - 22:15

Piet De Wit:

Leuk te horen dat het jullie goed gaat.
    Groet Rob en Linda van mij.

• 05 Juli 2005 - 07:21

Hermine:

Hoi Lusanne en Dirkjan,
    Wat mooi om te lezen dat jullie alweer zoveel beleefd hebben. Je boft maar met zo'n broer Lusanne die je zoveel kan laten zien. Veel plezier!!!
    Groetjes van ons allen.

• 05 Juli 2005 - 07:30

Thea Terpstra:

Hallo Dirkjan en Lusanne
    Dirk ik volg al je verhalen.Wat een fantastische ervaring en wat verschrikkelijk leuk dat jullie zo samen een stukje van de wereld bekijken. Dirk alvast gefeliciteerd met je verjaardag, want wij vertrekken 9 juli naar Frankrijk.
    Nog een fijne tijd samen en tot ziens.

• 05 Juli 2005 - 08:25

Antoinette Wehbé:

Nou, lekker stelletje anti-globalisten zijn jullie zeg. Juist op de dag dat de werelwijde campagne "make poverty history" van start gaat, gaan jullie in een 5-sterren funpark zitten.