thuis - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

thuis

Door: D. Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

31 Maart 2007 | Nederland, Apeldoorn

Ben nog steeds thuis. Niet weg te krijgen.

Project is behoorlijk complex en heeft een hoog politiek en diplomatiek karakter waardoor Azerbaijan (boos op EU, vanwege hun steun aan Armenie (Amerika heeft armenie nodig voor militaire macht in de caucasus + eventele oorlog met IRAN), die weer een deel van Azerbaijan bezet houdt en sowieso wat mensen heeft verdreven, zoniet vermoord). Kortom dit Eu gefinancieerde project werd/wordt dus vertraagd door de minister van Azerbaijan, die de 40 000 schapen een groter probleem vind dan de enorme olievervuiling, wat opzich een kern van waarheid bevat, maar dus niet de letter of endorsement wilde tekenen voor ons duty station. waardoor de eu weer geen toestemming wilde geven. En ons verzocht heeft een andere duty station lokatie, te gaan zoeken. Turkmenistan was dan de logische keuze!!!

Een zo niet nog spectaculairder land! Een week heb ik lopen verkondigen dat ik ga proberen een gouden standbeeld op zijn minst en misschien wel de nieuwe dictator te worden, nu die oude overleden is.
Verder deze week veel overgewerkt en genoten want het eerste rapport moest af en naar alle hoge heren o.a. voormalig KGB ers in Rusland etc etc. rond de caspische zee en naar Brussel! De contacten met Turkmenistan zijn lastig, email naar buitenland wordt daar uiteraard geblokkeerd etc etc.

5 min voor verzenden rapport is er weer een verrassende wending gekomen; toestemming uit brussel en is Baku weer een optie, rapport dus vrijdag nog herschreven, stress! Maar zo als het er nu voorstaat wordt het weer Baku, en Turkmensitan als eerste prioriteit en eerste workshop land. Dus nog even geen gouden standbeeld en marmeren paleis.
Maar kan hier natuurlijk nog niet te veel overkwijt, diplomatiek blijven straks wordt ik in de gaten gehouden en mijn contract verbied, politieke uitlatingen.. jammer!

2de week van Mei staat nu op de agenda, nu zien of we dat redden kwa logistiek en mega veel visa aanvragen voor Turkmenistan voor alle genodigden van de workshop, incl. hege heren olieindustrie ministers, deskundigen en daartussen 'ik'!

Zo zijn jullie weer allemaal op de hoogte. Ga nu genieten van het mooie hollandse weer en wielrennen en daarna, JOEPIE, russische leren! :-(

Dirkjan

  • 18 April 2007 - 17:36

    Ruth:

    hee grote neef..
    ik wist helemaal niet van het bestaan van jou site..
    Maar leuk hoor dat je daar voor 2 jaar heen gaat...
    Als ik een keer de ruimte heb dan kom ik je zeker opzoeken..
    ja vind afrika ook wel een groot avontuur..aangezien ik zo bekend ben met me heimwee...ach gaat zeker lukken..
    Ik probeer nog een vriendin zo ver te krijgen dat ze de laatste 2 weken even over komt dan kunnen we reizen langs de afrikaanse kust dat wil ik wel graag zien..en gebruik van maken dat ik daar nu ben..
    Vind het wel jammer dat maik niet zo reislustig is ach ja...moet ik dat maar in me eentje doen..wil ook wel lukken..
    Maandag ben ik geopereerd aan mijn amandelen, na veel gezeur mocht ik gisteren al weeer naar huis. gelukkig kan ik wel eeen stuk beter slapen. pijn valt me reuze mee maar ja dat gaat ook makkelijker als je een paar collega's hebt die je aan de juiste pijnmedicatie helpen hahah..naja maandag ga ik na de ggd om me inentingen te halen..daarna kan ik ook me visum krijgen als het goed is want ik moet een stempel hebben van de gele koorts..
    verder ben ik al bezig met een beetje kleding aan te schaffen maar goed daar heb ik nog wel de tijd voor..
    verder nog nieuwtjes?
    Ik vind het allemaal wel erg ingewikkeld hoor wat je allemaal gaat doen.
    maar goed 29 juni krijg ik mijn diploma, en 30 juni heb ik een feestje bij ons in de tuin..zelfs me vader weet dat ik me diploma krijg "" goh zijn die 4 jaar nu al om, dat wist ik helemaal niet"haha maar hij is er wel helemaal vol van dak bijna klaar ben. moet er wel om lachen.
    vorige week naar opendag geweest van hogeschool windesheim in zwolle...daar begin ik volgend jaar februarie met hbo v.. kan ik verkort doen dus ben dan ook met 2 jaar klaar..ga eerst een half jaartje werken in het Medisch spectrum twente op de afdeling neurologie.. echt heel leuk. wel zwaar..heftige dingen wel maar erg leerzaam.
    dus dat aanbod heb ik dus ook maar met beide handen aangegrepen.. mooi leermoment..
    waar ik hopelijk veel aan heb.verder geen bijzonderheden.
    thuis gaat alles zijn gangetje..hebben een schaapje zelf opgevoed met de fles de moeder had hem gelijk afgestoten na de bevalling..inmiddels is hij al weer een paar weken oud en is bijna van de fles af..wel een heel tam beest. helaas moet ie over een paar weken weer terug na de kudde..paps wil hem niet houden..maar goed dat wisten we van te voren.papa had zich opgegeven als adoptieouder bij de kudde schapen die naast zijn werk lopen.
    pa heeft een nieuw hout hok in elkaar getimmerd waar die erg trots op is.
    heeft wel eventjes geduurd maar geeft niets. pa is een paar weken ook geopereerd had een opening van zijn buikvlies waardoor er allemaal vocht in zijn lies etc liep..heeft ie wel 3 weken last van gehad maar goed hij is natuurlijk geen piepert en weigert wat te slikken dus heeft een paar weken als een oud mannetje rond gelopen,nu loopt ie weer als een kieviet.
    dus nu druk heen en weer met het hout want dat moet natuurlijk wel allemaal in dat nieuwe hok..
    en dan gaat het oude kippenhok eraf..en de vijver word verder uitgegraven. pa hoopt het voor de zomer af te hebben zodat we eindelijk een zomer van de tuin kunnen genieten..ik wens hem succes..
    ruben is nog steeds druk met zijn werk in de alva romeo garage..en guido moet examen doen dit jaar. ma houd dr hart vast.. want die ziet het nog niet zo zitten..guido noemen we tegenwoordig slaaptablet, of slakkenmelk..die is namelijk niet vooruit te branden haha..
    zal wel de puberteit zijn..de een heeft een grote mond en guido is extreem stil.
    en sloom.
    met ramon gaat het erg goed..zit lekker in ze vel en op school gaat het ook goed..
    hij werkt sinds kort oook bij maik op de boerderij, om de week een hele zaterdag en hij is er helemaal blij mee.
    gaat ook nog steeds met veel plezier naar de zorgboerderij.
    nathan is nu druk bezig met zn nieuwe beugel, hij heeft geen blijvende kiezen en zijn kaak is te klein, dus ze zijn nu zijn kaak uit elkaar aan het trekken, ma moet het elke dag aandraaien en hij heeft nu ruim een centimeter een spleet tussen zijn voorste tanden..als goed is komt dat allemaal wel weer mooi maar ja ze moesten ruimte maken ziet er allemaal best complex uit en heeft er ook wel veel pijn aan.
    verder is ie druk met voetballen...3 keer in de week en dan woensdag de hele middag na de voetbal school..
    heracles volgt hem op de voet dus hij moet vooruit gang boeken..
    dus hopen dat we in de toekomst een topvoetballertje krijgen in de familie..
    nou volgens mij is het een heel lang verhaal en word het eens tijd dat ik ga kappen..

    nou de groeten thuis en hoop jullie snel eens een keertje te zien..
    groetjes ruth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 77265

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: