KOUD - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu KOUD - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

KOUD

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

09 Juni 2005 | Bangladesh, Dhaka

Brrr, ik draag een trui ongelooflijk na 3 maanden hitte. Op de plains van Bangladesh was het echt tegen de 40 en heel humid. Ik zweette al bij het staan.nu koud met dikke trui aan. het avontur is echt begonnen nadat ik groen licht kreeg van de visa zeikerds. Ik ben per ac bus naar rangpur gegaan door het mooie landschap van Bangladesh. De volgende dag eerst per riksja toen per local bus (hele maal afgeladen, chaotisch, stoffige en schurend over super smalle binnenwegen (zijn hier rijkswegen). vervolgens een uur per riksja naar de grens. De riksja driver liet halverweg nog een bank zien maar erg nadrukkelijk. Ik zei tot 1000 keer nee ik hoef geen geld te wisselen, vervolgens aan de grens van kantoor naar kantoor, formulier na formulier. iedereen de zelde vraag. langdradig allemaal tot de laatste van bangladesh om een tax bewijs vroeg. ja die moest je dus halen bij die bank!!!! Ik heb echt ongelooflijk moeten kletsen om de tax rrechtstreeks te kunnen betalen. Toen alle administratieve rompslomp in India. en toen gruwelijk opgelicht door zo'n lelijke ambassador taxi. Maar was wel snel in siliguri waardoor ik nog ene shared jeep kon nemen naar Darjeeling waar ik nu zit te bibberen. Zit wel in een lelijk questhouse. Maar toen ik vanochtend de gordijnen open; wow, echt mooi uitzicht!!
behalve dan die wolken maar die denk ik weg,
Vandaag al meer gelopen dan in heel bangladesh bij elkaar. Gisteravond bij aankomst om 7 uur al uitgenodgd bij tibetanen ofzo. hele aardige mensen.
lekker thee en koekjes. Ik weet alleen niet wat ik allemaal ga doen (niks voor mij) en weet niet hoe ik ticket voor trein moet kopen want dat moet van te voren en in siliguri!! Maar het is hier wel geweldig en koud!

  • 09 Juni 2005 - 08:16

    Rob:

    Hoi dirkjan. Treintickets kan je beste bij station kopen of via travel agency (maar die proberen je wel op te lichten). Mocht je adressen van hotels willen misschien kan je Hafiz bellen (travel agency). Zeg maar dat je telefoonnummer van mij hebt. Ik logeer nu bij hem. Tel. +119313339085

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 77265

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: