terug in nederland - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu terug in nederland - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

terug in nederland

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

02 Augustus 2005 | Bangladesh, Dhaka

Luus en ik zijn weer veilig in Nederland aangekomen.
's ochtends om 5 uur bengaalse tijd (1 uur snachts nederland) stond de chauffeur klaar met de jeep en die heeft ons naar het vliegveld gebracht en wonder boven wonder hadden we precies de toegestaane hoeveelheid aan bagage (46 kg) zonder handbagage. De visa waren ook in orde (blijft in bangladesh altijd eng)Waardoor we zonder problemen om 8.10 opstegen. Schitterend uitzicht op de grote rivieren van bangladesh en in india volgde we voor lange tijd de Ganges met schitterend zicht op de besneeuwde toppen van de himalaya. Britisch Airways heeft tv schermen in de rugleuningen van de stoel ervoor met 10 film kanalen dus heb heerlijk rampen film(day after tomorrow) (met scene in vliegtuig)bekeken. In london kwamen we 10 uur later aan en na twee uur en toen nog een extra uur wegens vertraging vlogen we naar Nederland met schitterend zicht op Zandvoort en waterleiding duinen. Op Schiphol werden gelukkig onze tassen niet gecontroleerd (met al die illegale jeans en cd's maar goed ook). Daar stonden onze paps en mams en alex en will Kipu. Blij ons weer te zien. Maar JEETJe wat is het hier koud. we hadden kippenvel op de armen staan. en nu nog loop ik met dikke trui rond. Het is hier ook veel te schoon en geordend maar wat een lekkere kaas en dropjes en een gewone boterham, jammie. Ik hoop aankomende week geen rijst te eten of eieren, beuh! misschien wel voor een maand niet!
Verder de tassen vandaag uitgepakt en post doorgewerkt. Mam zit natuurlijk alweer te zeuren dat we naar het huisje moeten. dus waarschijnlijk morgen maar weer op pad naar Duitsland. Ik ben heel benieuwd hoe eht er nu uit ziet.
Eigenlijk maar raar om weer in nederland te zijn, zo gewoon.
gr. Dirkjan

• 02 Augustus 2005 - 16:00

Hermine:

Hoi Dirkjan en Lusanne,
    Welkom thuis. Fijn dat jullie weer op Nederlandse bodem zijn!!
    Lusanne, gaat 't weer wat beter met je?
    Geniet maar weer van 't heerlijke Nederlande eten.
    Groetjes

• 02 Augustus 2005 - 17:02

Rob:

Welkom thuis! Gewoon hier he? Jullie hadden het wel beter in het vliegtuig dan ik! Te kleine zitplaats en alleen een mooie zonsopgang om te zien verder was het donker :-(

• 07 Augustus 2005 - 19:56

Marianne:

Hoi Dirkjan en Lusanne,
    Welkom in ons koude kikkerlandje.
    Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn.
    Dirkjan, bedankt voor je leuke reisverslagen!
    groetjes, Marianne