zeg nu zelf, beroofd - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu zeg nu zelf, beroofd - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

zeg nu zelf, beroofd

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

02 April 2006 | Bolivia, Sucre

Waar moet ik nu beginnen...
la paz dan maar weer. geweldige stad maar ben wel op een soort fout tros muziekfeest beland,namelijk een folklore avond. Dankzij een japanner waar ik mee optrok. Die vond het helemaal te gek. ik beduidend minder, vooral de boliviaanse polonaise waar ik op het laatst in belande. Volgende dag geslapen gedurende een eeuwig durende busrit naar arequipa, via copacabana (lunch)en puno. Maar dan toch doodop gedropt in een heeel goedkoop hostal. goedkoop is niet altijd slecht behalve deze dan. maar niet geklaagt want zo´n grote kamer heb ik in mijn leven nog nooit gehad. er staat alleen niks in op een verschrikkelijk bed na. verder kunnen ze geen engels dus erg lachen met ze. er verblijven alleen maar locals dus dat is juist leuk.
de dag erna was een ramp dag...
Tijdens het verkennen van het stadje ben ik in de kerk notabene, daar waar je toch redelijk veilig mag wanen, beroofd. ik was ook wel weer erg goed van vertrouwen en naief maar gelukkig heeft het me bijna niks gekost, had veel erger gekunt.
Ik belande in een complete truc waarbij een als toerist voordoende vrouw, een pak dollars vond en gezellig met me naar de kerk liep, wilde ook zij bezichtigen.
in de kerk kwam een andere gast die de stapel dollars wilde (tenminste dat begreep ik uit het spaans) en wilde mij doorzoeken en de tas. ik liet stom mijn portemonnee zien om te tonen dat ik die dollars niet had. toen ging deze meneer in pak terwijl ik richting preekstoel liep een zogenaamde poliieagent halen. en ingesloten door deze drie probeerde ik wederom tetonen dat ik het niet had maar die vrouw. een greep in de portemonnee en daar verdwenen de 80 en nog iets dollars in zijn zak. ik eiste het terug en hij liet groot deel op de grond vallen. terwijl ik alle biljeten onder toezicht van jezus aan het oprapen was, verdween het geboefte. maar met een spurt van mijn kant kon ik er nog 1 in de kraag vatten en overhandigen aan de politie. vervolgens is via via via via de missende 20 dollar terug gegeven nadat ik duizend en 1 formulieren moest tekenen en vingerafdrukken moest zetten. erg gezellig bij de politie, leuke tv serie en gelukkig een tolk!! misschien heeft meneer de dief enkele biljetten van 1 dollar buit gemaakt maar kan het niet met zekerheid zeggen. ben dus maar extra goedkoop gaan eten, schnitzel en soep voor 75 eurocent, super lekker en ´s avonds naar local disco met een local uit het hostal. erg leuk al die peurto rico en mexicaanse muziek. kende alleen bob marley en la cumbia uit argentinie, val wel erg op met mijn lengte in z´n disco. Helaas erg vroeg de volgende ochtend naar de colca canyon. eerste dag wederom een folklore avond en het was me veel te touristisch. hotsprings waren super. Volgende ochtend erg vroeg op om condor te spotten maar helaas bewolking belemmerde het zicht. Gelukkig begon ik samen met een zwitsers meisje (wonend in montreal)aan een geweldige trek de canyon in waarbij een condor pardoes mijn foto in vloog.
De afdaling de bijna diepste canyon terwereld in was zwaar maar er was dan ook extra voldoening om daarna in het zwembad in het midden van de canyon bij te komen.
vanochtend weer veel te vroeg (3 uur) om 3 uur om hoog te ploeteren. zwaar maar mooi.
daarna met de bus weer helemaal naar arequipa, net aangekomen. morgenochtend alweer door naar ica met de bus. het einde nadert nog 5 dagen. jammer.
ik geniet nog effe door.
laters..
Dirkjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 77285

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: