visa problemen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu visa problemen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

visa problemen

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

01 Juni 2005 | Bangladesh, Dhaka

Ik heb mijn vertrek uit Bangladesh dus uitmoeten stellen na twee dagen op het visa kantoor te hebben rondgehangen. Het leek allemaal goed te gaan. Er werd veel met geld eschoven onder de tafel maar helaas er was er 1. Die leek zo'n bureaucraat uit de film karakter met zo'n rare kin. nou ja in iedergeval, die wild eplots een brief van het ministerie hebben. Ik was 2 dagen behoorlijk nuchter en geduldig geweest maar dit was me bijna te veel. Ik op hoge poten naar die blaaskaak toe en vroeg wat nu eigenlijk wle niet het probleem was? hij keek me niet aan en liep meteen weg en zei dat er helemaal geen probleem was. Helaas kreeg ik niet mijn stempel.
Vandaag wilde ik vroeg naar het kantoor om dat opzijn minst een exit visa te krijgen maar dit is Bangladesh het is 11 uur en nog steeds ben ik nog niet daar. Bengalen zijn zo langzaam. Ik erger me dus kapot.
gistere ben ik weer terug gekomen van 1 dagje Tangail. Maandag had ik namelijk de bus met driver van de Universiteit en ben ik met de beide Research assistenten die kant op gereden, ik dacht dat wordt egzellig met drie jonge gasten in een bus zonder prof. maar ze waren behoorlijk saai. Maar het dorp is dta totaal niet. Ik was weer behoorlijk welkom en ook Michelle uit Australie werd met open arme ontvangen. Ze vonden haar chinese uiterlijk maar raar want buitenlanders hadden geen zwart haar volgens hun. zij dus wel. Ook haar neus werd aandachtig bestudeerd etc. Ja die chinezen lopen nu eenmaal vaak tegen de deur. Toen heb ik een deel van de locals uitegenodigt voor lunch in de enige chinees in Tangail. Dat was erg bijzonder. Niemand had ooit chinees gegeten, laat staan met mes en vork. Dus de meesten aten met hun handen op Hano en mijn kleine vriend Aladin na, die probeerden met lepen en vork. Ging ze moeilijk af. De meesten vonden het chinese eten wel lekker. Het koste me wel een maand salaris voor een driver hier in bangladesh. 15 euro 11 man uiteten.
's avonds in het questhouse met michelle naar motor cycle diaries op de laptop gekeken. De HBO (enige normale zender naast BBC) films hebben we allemaal al 1000 keer gezien. En de volgende dag kon ik met haar en de supervisor meerijden naar DHaka. Waar michelle uit haar dak ging om effe geen rijst te hoeven eten. Helaas was een vieze mcDonalds achtige tent waar we belanden maar geen rijst!!! Dus er na maar naar MOvenpick waar je heerlijke ijsjes kan eten. Kortom zijn we in het luxe leventje hier beland.
Waarschijnlijk kan ik vrijdag meerijden op excursie naar het noorden waar ik dan ga proberen de grens te passeren met india. Het zal me een tripje worden. Hopelijk doen die achterlijk bengalen nu eens niet moeilijk.
Ik probeer nu alleen een exit visa en om terug te keren prbeer ik wel in india te krijgen. Desnoods terug vliegen naar Dhaka en op het vliegveld kopen.
Het is om slapeloze nachten van te krijgen helaas ben ik zo moe dat ik af en toe om 4 uur in slaapval tot 7 uur (zoals gisteren en eergisteren). Komt ook door de hitte het is erg zweterig en benauwd!!
dit was waarschijnlijk een van de laatste erichtjes uit bangladesh.
gr. en tot wederziens
Dirkjan

  • 01 Juni 2005 - 07:35

    Linda:

    Ze vinden je gewoon veel te aardig en willen je helemaal niet meer kwijt in Bangladesh :-)!

  • 01 Juni 2005 - 09:03

    Dirkjan:

    Ik denk het want morgen mag ik terug komen en misschien krijg ik dan mijn visa!

  • 02 Juni 2005 - 08:06

    Rob:

    Hoi Dirkjan! Al gelukt om in India te komen? Irritant dat die bengalen zo moeilijk doen. Hopelijk kan je straks wel overstappen op het vliegveld. Kan je niet gewoon overstappen zonder door de grens controle te gaan als je terug vliegt of kennen ze geen transfers in Dhaka? Succes met je reis!!!

  • 02 Juni 2005 - 08:07

    Rob:

    Komt Michelle ook mee naar India? :-)

  • 04 Juni 2005 - 03:45

    Dirkjan:

    Vandaag ga ik het nog eens proberen maar het begint alweer bengaals met een wegversperring (staking zeker weer) en niemand dus op tijd op de universiteit, dus maar weer wachten en dan heerlijk naar die .... bureaucraten hiero!
    Heaas gaat michelle niet mee die moet nog een jaar in de rimboe Tangail leven op rijst. hopelijk kan ik maandag de bus pakken, we zien wel met die bengalen weet je het gewoon nooit.

  • 04 Juni 2005 - 03:53

    Dirkjan:

    Ik vergat dus te zeggen dat het donderdag dus niet gelukt is. ik was heel erg kwaad, boos en teleurgesteld , zag het leven bijna niet meer zitten. Ook vertrok een van de leukere mensen die ik hier ken naar Japan. Gelukkig kon ik troost vinden bij de andere vrienden. En met 2 dagen achterelkaar partys, kijk je er weer anders tegen aan. Helaas dus niet mee op die excursie en nog steeds in Bangladesh. De meeste hier vinden dat juist leuk ze hopen zelfs dta ik donderdag part nog meemaak. Ik zelf denk daar anders over ben het nu wle een beetje zat.

  • 04 Juni 2005 - 03:56

    Dirkjan:

    oh wacht ook dit weten jullie nog niet ook woensdag was het niet gelukt.

  • 04 Juni 2005 - 07:20

    Dirkjan:

    vandaag is het gelukt!!! helaas nog niet alles. Ik mag nu blijven tot 2 augustus en ik mag (indien ik het land weet te verlaten) weer terug komen. Echter ik kan het land alleen verlaten per lucht en niet via land. Dus ehb nu een route change permit aangevraagd en die krijg ik maandag! zoniet dan ga ik gewoon dinsdag richting grens en geef de dounanier 500 taka. Begin het nu echt zat te worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 77265

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: