delhi again - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu delhi again - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

delhi again

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

19 Juli 2005 | Bangladesh, Dhaka

We zijn weer terug in het hele warme Delhi na een fascinerende rondreis.
In srinargar in een huisboot geslapen dat uitkeek op het dal lake.
daar twee dagen verbleven en toen weer verder naar sonamarg met de jeep.
In sonamarg hebben we gekampeert aan de voet van een gletsjer. Lekker 's avonds kampvuurtje en een mooie sterre hemel.
Heerlijk geslapen en de volgende ochtend de gletsjer op geweest. vandaar haddeen we een prachtig uitzicht.
met alle spulle weer naar beneden naar de jeep om van daar uit weer richting ladakh.
De hele dag gereden om lamayuru te bereiken. 's avonds laat aangekomen en meteen in bed gekropen om de volgende ochtend weer vroeg wakker te worden en van het uitzicht op de droge bergen van ladakh te genieten. Het boedhisten klooster van lamayuru was erg mooi. Geweldig om langs die gebedsmolens te lopen. vanuit daar dwars door badlands gelopen een zware tocht met dat hete weer.
Eind van de middag opweg naar leh. Onderweg mochten w ehet alchi klooster niet bezoeken omdat jeeps uit kashmir geen sightseeing mogen doen van de ladahki chauffeurs maffia.
Jammer. In leh hebben we een dag sightseeing gedaan langs allerlei kloosters. en een dag gewandeld waar bij ik oog in oog met een reusachtige joekel van een oehoe heb gestaan. Hij schreeuwde heel lelijk naar me om vervolgens vlak over mijn hoofd (arme ik) weg te vliegen. Jeetje die was echt groot en dat op 2 meter afstand.
vanuit leh schitterende met de jeep over de een na hoogste pas ter wereld gereden naar Manali. Duurde twee dagen om manali te bereiken. Onderweg een heel mooi landschap. Ontzettend droog en dus geen enkele plant of boom. Waardoor de bergen de meest prachtige kleurn krijgen. In de valleien waar gras groeit zie je de herders met hum schapen en hun tenten kampen. In een ronde tent m,et zijn allen overnachtr erg hoog en koud. Gelukkig had ik mijn kashmiri herdersjas en mijn wollenmuts op. Net voor manali was er een landslide (niet zo vreemd als je de weg ziet en het landschap). Dit kostte een hele middag. onze rare indier waren we nog kwijt geraakt, stress. naveel dynamiet en geschuif met stenen kon de inmiddels file aan trucks en jeeps een beetje rijden. Dus laat in Vashist een dorpje bij manali aangekomen. waar we een prachtig hotel ahdden met een super geweldig terras. uitzicht op de hele vallei, met appelboomgaarden en dennenbossen.
De abrikozen kon ik moeilijk laten hangen en een douche onder de waterval kon ik ook al niet laten. En 's avonds na een everkenning van het hippie stadje manali en oud manali (wat een wiet planten zeg) ben ik nog de heet water bron in gedoken (robbert was net Huben) Heerlijk. De volgende dag naar een andere waterval gelopen, er achter langs.
En toen moesten we helaas weer de terug reis inzetten. Nu nog 2 daagjes delhi, linda uitzwaaien vannacht en dan met de trein naar calcutta en proberen die stomme bengaalse grenspost te passeren op weg naar Dhaka. Dat wordt 18 uur treinen,1,5 uur bussen, 3 uur bussen en dan nog eens 8 uur bussen.
Luus haar hoofdje is beter, ze is wel iets gekker geworden. Rob is al 2 dagen ziek, buik uiteraard, maaar komt allemaal goed. linda was na 1 dagje ziekzijn weer de oude, moest helaas de oude wijze oehoe missen.
Hopelijk is bij jullie alles goed.
ik heb wel weerzin om naar ned. te gaan. Luus nog niet.
namaste, juley, salaam aleikum en straks weer

  • 22 Juli 2005 - 05:36

    Inkie:

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ga nu op kamp, vandaar een beetje te vroeg. Nog veel plezier in India.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 77308

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: