Kashmir - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu Kashmir - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

Kashmir

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

08 Juli 2005 | Bangladesh, Dhaka

Helemaal geweldig hier. Kashmir is echt het paradijs op aarde.(Als je alle militairen weg denkt) We hebben een nacht hoog in de bergen doorgebracht met zijn vijfen in een hele krappe tent op een helling en op twee wollen dekens. De tent stond op het dak van een lokale herders hut. Bij deze locals hebben we heerlijk gezeten op de dennennaalden naast het vee. Echt uniek om zo tussen de locals te zitten. Hele mooie plek ontdekt om mijn berghut te bouwen met klim rots. ' s ochtends moesten we ons wassen in de ijskoude bergbeek. Door de dauw was het gras erg glad waardoor luus helaas op haar elleboog (de goede) viel en op haar hoofd. In eerste instantie leek de elleboog het ergst maar na een tijdje bleek dat ze wel degelijk een harde klap op hoofd had gehad. Ze werd misselijk en overgeven, kortom lichte hersenschudding waar ze wel 2 dagen last van heeft gehad (plat gelegen zo ver ik dat voor elkaar kreeg bij zo'n eigenwijze douma) nu gaat het stukken beter.
We rusten nu heerlijk uit in srinargar in een boothuis. Heel gemoedelijk en leuk. Het is alleen per boot bereik baar en het meer is prachtig net als de omliggende besneeuwde bergen.
Morgen waarschijnlijk per jeep op weg naar Sonarmar (3000 m) en vandaar naar ladakh.
Gelukkig per jeep want de auto van Hafiz vertrouwen we nu niet meer zo nadat de ruitenwissers uitvielen, de bagagedrager van het dak vloog en we al wat deuken erbij hebben. de ophang van de motor was ook al kapot.
Dat hoort allemaal bij het avontuur.
Kwa magen en darmen gaat het stukken beter. Al is dat india voedsel niet super maar wel lekker fruit in kasmir.
Gr. Dirkjan en Lusanne

• 17 Juli 2005 - 10:40

Erik:

Als je berghut er staat kom ik snel een keertje langs :-) Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en groetjes aan luus, linda en rob.

• 18 Juli 2005 - 09:05

Antoinette Wehbé:

Dirkjan, jij staat in Gouda nog steeds bekend als dat ventje met al die bulten op zijn hoofd. Maar ik dacht dat Lusanne toch een stuk voorzichtiger was. Wel uitkijken de rest van de reis. Misschien veilger om per olifant verder te gaan.