Weer in Holland - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu Weer in Holland - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

Weer in Holland

Door: Dirkjan

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

10 September 2007 | Turkmenistan, Asjchabad

Hoi allen,

Eindelijk weer eens een teken van leven van mij. Ik zit inmiddels alweer bijna 2 weken gezellig bij moeders.
En zo als het er nu uitziet ook nog wat langer….
De eerste dagen liep ik te blauw bekken maar genoot ik van een regenbuitje. Na de stort regen van zo even ben ik het eigenlijk wel weer zat en met een klamme spijkerbroek aan en de haren nog nat, mis ik de eeuwige blauwe luchten en de altijd stralende zon. Van mij mag die kachel ook wat hoger maar thuis vinden ze het warm zat!!!
Maar voorlopig nog even hier want heb wederom mijn vlucht moeten afzeggen want het inmiddels bekende verhaal: “mijn visum is nog niet klaar”. De minister van buitenlandse zaken heeft nog niet getekend en daar is het wachten op. Dus wederom op de wachtlijst bij Lufthansa voor 13de en de 14de! Nu maar hopen dat iemand afzegt!
Maar dat zorgt er mooi voor dat ik eindelijk tijd heb om een beetje bij te komen en weer eens actief bezig te zijn. Mams had natuurlijk allerlei klusjes voor me bewaard in Hezingen over de afgelopen 3 maanden dus NU lijd ik vreselijk aan enorme spierpijnen!! Jaja wat een genot om weer bij moeders te zijn…
Ondertussen ben ik bevreesd dat de mieren en mijn andere dierenvrienden mijn huis aan het koloniseren zijn dus hoop toch snel weer te vertrekken naar mijn eigen stulpje! Om vervolgens daar weer te verlangen naar de verkoeling en de regen en de vrienden en familie in Nederland.
Nu dus flinke uitgaven aan het doen aan allerlei snuisterijen om weg te geven en allerlei kant en klaar zakjes, kruiden, medicijnen, koffie, engels talig boeken, mijn eigen leesvoer, russisch lesboek (jaja nu nog iets mee doen) etc etc etc etc.. en dan straks nog proberen in mijn koffer te proppen. Dus zojuist ook een laptop rugzak gekocht anders kom ik straks met 5 hernias terug.
Het was/is leuk dat ik velen weer heb gezien, helaas niet iedereen maar daarvoor is mijn uitstapje Nederland te veel gedomineerd door werkperikelen want die gaan gewoon door…
Heerlijk wat een avontuur!
Dirkjan

  • 10 September 2007 - 10:14

    Inkie:

    'Dirkjan's avonturen in het natte Nederland' :)
    Ik voel helemaal mee met je spierpijnen... Ik was zo slim om van een enorm stijle trap in het schip te vallen... complete rug voelt beurs aan en verder nog her en der blauwe plekken :( Intussen doodop na vier dagen Haarlem, terugvaren naar A'dam en de treinreis verder naar huis. Maar het was gezellig en geslaagd.
    Succes met al het visum-gezeur en het vinden van een plekje in het vliegtuig.

  • 11 September 2007 - 11:19

    Robin:

    ACH JE HEB MIJ TOCH GEZIEN?

    kus

    RF

  • 12 September 2007 - 06:28

    John En Jannie:

    goede reis terug,ik hoop voor je dat je het wer lekker warm krijgt, we wachten weer op je mooie verhalen.

    groetjes Jannie en John en Zoltar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 77271

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: