cruise - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu cruise - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

cruise

Door: Dirkjan

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

07 Oktober 2008 | Turkmenistan, Asjchabad

Verondersteld was dat ik nu op de woeste golven van de Kaspische zee (meer) aan het rond dobberen was om water en sediment monsters te verzamelen.
De woeste golven zijn er, maar ik niet. Dat nu juist vanwege de woeste golven, een storm teistert de monitoringslocaties. Mijn boottochtje, liefkozend cruise genoemd, is daarom uitgesteld. Uiteraard is eind oktober de storm frequentie heviger maar dat gaat ons dan niet deren, dan gaan we beter voorbereid het water op.
Tot die tijd zeeën van tijd voor andere dingen. Zoals ziek zien. Ik word geteisterd door de ‘kuch’ plaag, en die teistert mij in het bijzonder gedurende de nacht. Na behandeling met een rode lamp van Philips (via mijn vriend de consul) en na een mosterd behandeling, (aangeraden door Jennet), voel ik me wel beter en is het inderdaad minder geworden. Uiteraard dat naast mijn strepsil, zout gorgelen en dampoo. Ik overleef het wel weer.
Helaas kon ik daardoor weinig ondernemen de afgelopen nationale feestdagen zoals het suikerfeest en de herdenking van DE aardbeving. Dus weer op kantoor te vinden en mijn huis is spik en span op orde.. de tuin klaar voor het bollen planten eind deze maand. Of ik die bollen ook ga zie bloeien is nog de vraag. Garanties te kunnen blijven tot en met mei 2009 heb ik nog niet, sussende woordjes dat het wel goed komt wel.
Laten we het hopen want zin om te vertrekken in december heb ik nog niet. Ik wil nog de dino voetafdrukken zien, de bergen in om de jeneverbes bossen te zien etc etc etc.
Groetjes
Dirkjan

  • 07 Oktober 2008 - 19:18

    Jannie:

    Hoi Dirkjan,
    Balen joh dat die (cruise)niet doorgaat,maar misschien ben je eind oktober van die kuch af en kun je er dan meer van genieten, ik zal voor je duimen dat je mag blijven tot mei groetjes van jannie en john en zoltar

  • 07 Oktober 2008 - 20:36

    Inkie:

    Mosterd-behandeling? Wat je al niet voor een vrouw overhebt :) Ik houd het toch maar op de dampo en zielig tegen Paul aan hangen.
    Succes met de woeste golven, wanneer je boottochtje eindelijk doorgaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 77037

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: