als een zandstorm - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu als een zandstorm - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

als een zandstorm

Door: Dirkjan

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

17 September 2007 | Turkmenistan, Asjchabad

ben weer veilig terug in het zonnige en warme Ashgabat.Al was de douane op schiphol weer gebruikelijk onvriendelijke en hebben ze mijn lenzenspul afgepakt omdat de verpakking (niet de inhoud) 20ml te veel was. Tjonge jonge wat een verdonk gedoe, regel is regel alsof ik een bom weet te maken van dat beetje lenzen vloeistof te veel, die niet eens in de verpakking zat, die 20 was allang op. En dan nog, wat moet ik met een bom op een vlucht naar Turkmenistan! Daar haal je de wereld pers mee. En dan te bedenken dat de Eu allang bezig is die regels de versoepelen, springen ze op schiphol een gat in de lucht omdat ze iemand hebben betrapt op een flesje vloeistof die kwa inhoud 20 ml te veel is... Dan si de douane in dit landje soepel en zelfs vriendelijk te noemen, het bleef dit keer beperkt tot 5 handtekening, 12 dollar adm. kosten, 1 oproep avn hoge militair erbij maar zonder problemen. zelfs mijn ta smocht door de scan i.p.v. een grondige doorzoeken maar goed ook want mocht vast niet alles invoeren.
De trui kon eindelijk uit want de herfst is hier vergeten zijn intrede te doen. Als ik mijn huis weet te koelen tot 28 graden is dat voor mij al draaglijk. Heb nu een thermometer en raak nog niet uitgekeken op dat ding, helaas is zijn limiet op 50! Dus moet de airco aan houden anders kan er nog wel eens een dag komen dat ik een explosief in huis heb gehaald!
Mijn huis stond er nog, de heerlijke druiven zijn opgegeten door de vogels (of huisbaas) en de beesten in de keuken hadden zich koest gehouden. Het stof had na wat gebruikelijke zandstormen wel delen van mijn huis bezet. Die delen waar de ramen kieren of openstaan. Dus een goede grondige schoonmaak beurt was hard nodig en heeft mij zelfs verleid om de ramen aan de buitenkant te soppen. Ik heb de moed genomen wat gordijnen aan de kant te schuiven en het huis weer lekker licht en ruim te laten lijken.
Helaas had de satelliet ontvanger het begeven maar dat heeft er toe geleid dat ik naast een nieuwe satelliet ontvanger ook een mooie dvd speler heb aangeschaft. Nu kan ik dus weer savonds de kinder programma’s van BVN bekijken (en BBC) of een van de aanbevolen-door-inkie-dvd’s bekijken. Gisteravond dus the edukators!
Verder is er weer genoeg te doen op het werk, maar zoals gebruikelijk alles heel flexibel, gister dacht ik vlieg vandaag naar Azerbeidjan en dan naar KZ. Vandaag alleen KZ maar morgen zou best allebei kunnen maar ook geen van beide. Het is complex en ingewikkeld en lastig. Heel wat procedures doorlopen voor een visum. Nu moeten we visum KZ betalen maar wel in KZ, hoe kan dat nu als je het land niet in kan omdat je een visum moet hebben!! Lastig lastig…
Heb trouwens al hutspot gekookt en haalde gister de kip uit de vriezer maar heb hem toch weer terug gestopt want weet niet zo goed wat ik met zo’n hele kip aanmoet. Ik had alleen kipfilet nodig (volgens kook boek dan)en ja ik zie alleen een skelet met wat vlees.
Nu dus laatste dingetjes op kantoor doen, zo ff kletsen op het andere instituut (ze hebben me daar vast enorm gemist, ) en regelen om de dvd van Al gore te gaan draaien in een filmzaal voor het ministerie!
Lijkt me hier nodig en een gezellig uitje voor die roddel kliek!Hopelijk kunnen ze dan wel discusseren en eens kritisch zijn. (normaal houden ze hun mond als ik wat extreme standpunten opzettelijk in neem)
Groetjes en laters…
dirkjan

  • 17 September 2007 - 13:07

    Paul:

    Tsja, ellende op Schiphol, dat hoort erbij. Ik kwam er vanmorgen doorheen met een Dubieuze Doos vol bodemrapporten (op weg naar Aalsmeer) en ik was ook al bang dat men daar een verdacht pakje in zou zien... Succes met je kip!

  • 17 September 2007 - 14:34

    Marije:

    Fijn dat je weer terug hebt weten te komen naar je stekkie. Ik ben jaloers dat je naar de BBC en BVN kunt kijken! Ik heb alleen CCTV 9 in het engels en de rest is allemaal Chinees...
    Succes met koken en laat maar horen als ik weer een recept moet verzinnen.

  • 19 September 2007 - 10:17

    Robin (ex Collega):

    Je kan wel boos worden op Schiphol, maar dat wist je toch? by the way lenzen verwisselen in het vliegtuig? zet je bril op man.
    eigen schuld! dumbass.
    de L is van Liefde,
    robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 77308

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: