delhi - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu delhi - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

delhi

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

23 Juni 2005 | Bangladesh, Dhaka

Het is hier echt verschrikkelijk heet, dik in de 40 graden, erg droog en dus stoffig.
Heb door dehitte totaal geen eetlust en wil alleen drinken maar hoeveel ik ook drink ghet is niet genoeg want ik hoef nooit te plassen.
Ben gisteren in deze hel beland. Na een treinrit van 16 uur. Die volgde op een busrit van 7 uur vanuitr Pokhara (nepal) naar grens vandaar op een langszame local bus met een vervelende dronkelap. Toen getracht via via een treinkaartje voor de trein van 11;30 te bemachtgen. We waren met 3 touristen en we kregen maar 1 confirmed (bevestiging) de andere twee waren 1 en 2 op de wachtlijst. De trein kwam zo'n 4 uur te laat 3:30 en vertrok om 4 uur. ADus de halve nacht half slapen op de bagage op het perron doorgebracht. En het stinkt daar en is smerig. Maar dan ook echt vies. Niet zo'n pretje. Ondanks dat we maar 1 ticket hadeen toch op trein gesprongen waar we van iemand die er te vroeg uit ging voor 2 euro zijn ticket hebben overgekocht met 2 plaatsen. ging wel vreemd. we hebben drie bedden min of nmeer de ticket plaatsen opgezocht en gaan slapen zover dat ging. Gelukkig was erwat wind in de trein maar hoe dichter bij Delhi destemeer de wind ook erg hete wind werd. en super droog nergens groen gras te bekennen. allebuffalo's lagen in water of onder viaducten net als de mens. op elk station rende iedereen de trein uit om water te krijgen om te wassen maar vooral tegen de hitte.
Ik heb hier in delhi geen zin om iets te bekijken , kan best mooie stad zijn maar is veel te heeet. zweet me nu al kapot.
In Pokhara was het ook warm maar daar heb ik die ene dag dat ik erwas nog kunnen fietsen (wist gelukkig nog hoe het moest maar mijn kont en spieren niet). Nog bij een tibetaan thuis thee gedronken was gezellig.
En morgen komt Luus!!!!!!!!!! en Linda!!!!!!!!
en ben nu bij rob en dat is raar want kan nederlands praten, gek hoor.
gr. en tot laters
Dirkjan

• 23 Juni 2005 - 13:46

Hermine:

Ha Dirkjan,
    Jij hebt het niet alleen warm hoor, dat kunnen wij ook wel met 30'C!!!
    Groetjes aan Lusanne en veel plezier de komende weken!

• 23 Juni 2005 - 21:17

John En Jannie:

Hoi Dirkjan, Heel veel plezier samen met je zusje en de anderen
    Groetjes vam John en Jannie

• 26 Juni 2005 - 10:21

Marianne:

Dirkjan en Lusanne,
    Geniet van deze geweldige
    rondreis en veel plezier.
    gr. Marianne

• 29 Juni 2005 - 06:38

Nienke En Marcel:

Hoi Dirk & Luus.
    Ik hoop dat jullie het daar heel erg naar je zin hebben ondanks de warmte. Heel veel plezier de komende weken. Kom goed en heel terug. Groetjes Nienke & Marcel