update - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

update

Door: Dirkjan

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

20 Januari 2009 | Turkmenistan, Asjchabad

Van de sneeuw (Tsjechië) en het schaatsen (NL) nu weer in de Turkmenistan, alwaar het kwik alweer aan het stijgen is. Het lijkt voorjaar, een groot contrast met vorig jaar, toen ik met -17 zonder verwarming zat. Al zaten we dit jaar op kantoor ook zonder.

Het kantoor is wel prachtig geworden, nu alle gebouwen zijn voorzien van nieuwe ramen en bekleed met marmer. Het kostte nog wel enige hoofdbrekens, omdat de airco niet zichtbaar mocht zijn; zonder airco ook geen verwarming, dus even in de kou. Daarnaast was ook de afvoer aan het lekken: met een oer-hollandse overstroming van kantoor tot gevolg, Maar het ergste is dat Internet van de ene op de andere dag afgesloten is. Dat laatste is helaas nog niet verholpen. Dus in een info center van de Amerikanen af en toe aan het internetten.

Ondanks dat mijn moedertje me heel goed heeft verzorgd in de kerstvakantie, en ik weer wat kilo’s aan gekomen ben, toch weer ziek geworden.
Afgelopen week, kreeg ik maagkrampen gedurende de nacht. Van slapen kwam het niet. Overdag nergens last van, pas na 16;00 uur voelde ik de maag. Ik ging er vanuit gewoon iets verkeerds te hebben gegeten, niets ongewoon. Echter van zaterdag op zondagnacht was het heel erg. Zondagavond dan ook een dokter er bij gehaald, via Jennet’s neurochirurg oom. Hij denkt dat ik een maagzweer heb (Ulcer) en dat de bronchitis van de vorige keer gastritus was. Nu wederom op dieet. Geroosterd brood, kippenbouilon, karnemelk. Zijn hypothese moet wel bevestigd worden door een scopia. Maar raadde me toch aan dat in NL te doen, en zeker niet nu hier, want dan kan het verder vervuild worden. Ik heb het niet zo op dokters, dus moet daar nog wel wat nachtjes over slapen.
Daarnaast nu aan de medicijnen: een om de krampen tegen te gaan, een om het maagzuur wat neutraler te krijgen, een antibacteriën medicijn, en een voor de bijwerkingen daarvan, enzymen voor de maag, en een siroopje. Ik geloof meer in het dieet, al komt een gedeelte van de medicijnen gewoon uit Nederland.
Afgelopen nacht gelukkig nergens last van, maar dat kan ook niet anders als je alleen maar thee en droog brood op de maag hebt.

Groetjes Dirkjan

Ps. 2de helft 2009 ben ik gewoon weer in Nederland, hopen dat de maag dan beter is want jammie kaas, jammie pindakaas, jammie gevulde koek, jammie lasagna van Luus etc etc.

  • 20 Januari 2009 - 04:33

    Inkie:

    Bah, dat klinkt akelig. Ik ga denk ik liever gewoon voor voedselvergiftiging... Snel beter worden!

  • 20 Januari 2009 - 07:01

    Hermine:

    Dirkjan, van harte beterschap. Ik hoop dat 't snel weer wat beter zal gaan.

  • 18 Februari 2009 - 07:44

    Ary De Koning:

    Goh Dirkjan, ik dacht dat ik daar patent op had, die maag- en darmklachten enzo. Maar nu ben jij ook voor de bijl gegaan. Ik hoop dat het intussen weer helemaal over is en anders sterkte gewenst en tot ziens in maart.

    Ary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 77037

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: