update - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

update

Door: Dirkjan Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

02 April 2005 | Bangladesh, Dhaka

Helaas. Ik had een hele mooie update geschreven (al zeg ik het zelf) maar nu wil die mijn bestandje niet lezen.
Ik hou het dus kort, de uitgebreide probeer ik volgende week te posten want vandaag ga ik weer een poging wagen (waging pogen) om in tangail te komen met de bus. Ik blijf er tot woensdag/donderdag.
Van de week ben ik in dhaka op de kleding markt geweest waar ze alle merk kleding voor heel weinig verkopen. Ik liep een hele aardige gids tegen het lijf die me rond geleidt heeft en voor me heeft afgedongen. Naar mijn idee heel veel maar achteraf ben ik natuurlijk gruwelijk opgelicht dubbele betaald. Maar eigenlijk vind ik een t-shirt voor een paar euro en een levi 501 broek voor 8 euro niet zoveel.
Verder in Tangail met een engels echtpaar naar een childrens home geweest van Terres des hommes. Kinderen zijn van prostituees en hebben hier een kansloos bestaan. Maar nu ze daar opgevangen worden krijgen ze beter onderwijs dan normale kinderen. Ze waren ontzettend lief en aardig.
De laatste twee dagen in dhaka in het zwembad onder de kokosnootboom met mijn tropische sapje rond gedobbert.
Nu ben ik een boottocht in de sundarbans (in het zuiden) aan het regelen (waarschijnlijk 13-17 april) zonder j en k. en hopelijk nog sylhet met Jos en kees (?) :) .
Voor de rest gaat het project goed. de schermen schieten redelijk op.
gr. Dirkjan

  • 02 April 2005 - 14:32

    Oma En Opa Douma:

    Hallo Dirk
    We zijn bij grietje en henk en hebben net je stukje gelezen en je foto's gezien.
    Nu hebben we een beetje een idee hoe het bij jou is.
    bij ons is alles goed. We zijn van de week naar Gouda geweest hebben alle leuke plekjes weer bekeken en stroop wafels voor je vader gekocht
    groetjes opa en oma

  • 04 April 2005 - 16:29

    Robbert:

    ja die arme kindertjes die voor 4 cent per uur werken voor onze dure kleren...

    sylhet kom tvast goed!

  • 05 April 2005 - 19:16

    John En Jannie:

    Hoi, Dirkjan, wij hopen dat het goed met je gaat, zo te lezen vindt ik het een heel avontuur, wij zijn vorige week met je ouders uit eten geweest, lekker wokken, heel erg lekker en erg gezellig,
    Groetjes van John en Jannie

  • 07 April 2005 - 16:26

    R.Struijk.:

    Hallo Dirkie,hier is opa vanuit Rijssen,We hebben je laatste brief gelezen.Fijn,dat het je zo bevalt.Je zult welaardig aan de warmte gewend zijn geraakt.Het regenseisoen staat voor de deur.Dan komen de schermen goed van pas.Wezijn eerst bij Harry Slaghekke op visite geweest.Daarna naar Bart en Ria geweest.Heel gezellig.Lekker gegeten.Vooral de pannekoeken smaakten naar meer.Ik zal er ee paar voor je bewaren.Dan heb je tenminste wat krachtvoer om aan te sterken na al die ontberingen.Gisteren voor het nieuwe huis in Hesinge een mooie bank opgehaald met je vader.Daar kun je dus lekker op gaan zitten.De grote uilenkast hangt in de schuur en de braakballen heb ik verzameld.Ben bnieuwd wat er allemaal inzit.Heb je behalve het zoogdier mens ook nog iets anders gezien dan heilige koeien?Het weer is dratisch veranderd.Een naar noorde;lijke richtingen ruimende wind voert heel koude lucht aan met hagel en andere buien.Misschienb heb je daar wat aan in de warmte.Beste irkjan,je ziet,datwe aan je denkenen voor je bidden.Wachten op je nieuwste berichten.Heel veel liefs van oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 77308

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: