Extra news bulletin - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu Extra news bulletin - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

Extra news bulletin

Door: Dirkjan

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

21 September 2007 | Turkmenistan, Asjchabad

Extra news bulletin

Zondag gaat het gebeuren. … na veel moeite een visum in het paspoort en turkmenairlines ticket bemachtigd. Lokale tickets geregeld, iemand heeft me haar appartement aangeboden voor overnachting. Kortom alleen de tas nog pakken, stropdassen strijken (dacht het niet) en dan ben ik klaar om op zakenreis te gaan.
Naar het land van Borat ( om hem te citeren: “this is my sister”) Kazahkstan, ik ben erg benieuwd en heb er veel zin in.
Eerst brengt het vliegtuig mij en Oleg naar Almaty, van daar gaat het door naar Aktua, door naar Atirau en vervolgens de nieuwe hoofdstad Astana, en wederom naar Almaty om vandaar weer terug te keren naar Ashgabat. (een beetje atlas heb je hier wle voor nodig, afstanden zijn enorm, het is een europa opzich kwa formaat maar net zoveel inwoners als Nederland, allerlei verschillende landschappen maar voornamelijk steppe, desser en bergen, jippie bergen!.
Het wordt heel wat handjes schudden en een intensief tochtje, maar bovenal enorm leerzaam om samen met oleg op pad te gaan. En het wordt weer tijd voor wat inhoudelijke verdieping. Dat is de laats tijd beetje verwaarloosd met al dat heerlijke geregel.
Het weer is overigens omgeslagen. Vandaag kwam de eigenaar bij me aan de deur en vroeg of hij de kachel aan moest doen. De mensjes hier vinden het koud. Het was plots een stuk kouder. Het is nog steeds 24 graden Celsius, maar koud vind ik het niet. HEERLIJK.
Gr. Dirkjan


Robin: Ik heb geen visum voor Tm met bri

  • 21 September 2007 - 13:24

    Inkie:

    Zakenreis? Lijkt meer een wereldreis zo, maar dan wel met je nette zakenpakkie en stropdassen :) Inhoudelijke verdieping is natuurlijk ook niet vervelend, alleen maar regelen kan ook vermoeiend worden.
    Ik ben net begonnen met een KRW project voor RW, erg leuk, maar het inlezen kost wel veel tijd, merk dat ik al wel veel info heb gemist.
    Hier wordt het langzaam ook koud, van de week was het 5 graden toen ik 's ochtends richting station fietste, brrr. Ineens ook allemaal mensen met winterjassen (die het dan 's middags veel te warm hadden, met een graad of 17).

  • 21 September 2007 - 16:47

    Ria:

    heeeeeeeeee die dirkie ,
    tijd geleden he , hahah wat heb je nu aan zo'n tante , maar ja ik ga mn leven wel weer even beteren hoor ,
    leuk om te lezen dat je een trip gaat maken , super hoor , geniet er maar lekker van

    liefs van ria

  • 02 November 2007 - 15:31

    Robin:

    Kwa???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 77285

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: