zuurstofgebrek - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu zuurstofgebrek - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

zuurstofgebrek

Door: Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

20 Maart 2006 | Bolivia, La Paz

hoi allemaal,

mountainbiken was echt te gek. Heleen moest de prestige titel hebben dat ze als eerste boven en weer beneden was. Ik kreeg natuurlijk weer allerlei waarschuwing dat ik niet moest spelen. Ik had natuurlijk binnen de korste keren een kapotte voorrem, vet als je van 5000 afdaalt naar een heel stuk lager. ook door het springen kreeg ik een lekke band. de afgrond was wel eng maar zo{n lange downhill afdaling is echt super. daarna met goed eten en een zwembad afkoelen en gelijk door over een echt verschrikkelijke weg met nachtbus die er uitzag als een te grote jeep op mega banden. vaak was de weg te smal een wederom een landslide hield ons aan de kant. maar ben ondanks de enorme gaten in weg toch weggedut en om 7 uur {s ochtends aangekomen in rurrerbaque ofzoiets (heleen weet dat) om op pampas tour te gaan. Het plaatsje lag aan zo{n rivier die che overzwim met zijn asma en de vis was heerlijk. wel erg warm daar en kreeg weer mijn delhi belly Maar ben dat gewend dus geen belemmering voor een 3 uur durende rit door de verwoestingen der mens van de mooie natuur (alles gekapt= wel onderweg luiaard gezien. ALdus in een dorpje in een mooie platte boot met zijn vieren onze luxery liner. en door het regenwoud gevaren en echt vanalles gezienñ schildpadden, maribou{s eagles, en veel en veel meer vogels waar ik de namen niet van weet, ook apen )onze apenheul doodskopaapjes ook hier heel brutaal en menig andere. Gezwommen met de roze rivier dolfijnen waar van ik er perongeluk een een schop heb verkocht. echt super!!!
na 3 dagen in de pampas )oja slangen gezien plus mega uil (het verhaal horen jullie nog rob en linda) vol mugebeten want diewaren er ook. Heleen vind dat ze nog te weinig dieren zag. ik vond het een beetje ecoterrorisme worden vooral van enkele tour operators.
sorry voor al die rare tekens maar de knoppen zitten wat anders hier.

terug gevlogen met een heel klein vliegtuigje 12 personen. schitteren over het regenwoud. Vandaag naar badlands wezen kijken maar vond ik geen bal aan, ben ik al mee verzadigd, sorry. coca museum was super interessant en snap nu helemaal niet waarom cocathee en cocabladeren verboden is terwijl coca cola van de amerikane n uiteraard wel mag produceren. Nou ja ik snap wel meer internationale verdragen niet, iran tekent nonproliferatie verdrag geen kernwapens, india tekent niet wel kernwapens!

Kortom morgen gaan we shoppen, en heleen gaat op de bus naar lima Erg lange rit. Ik ga lekker mijn eigen weg met een ware topper. beklimming van 6000 m berg. Morgen middag spulen passen en volgend echtend op pad. Ben heel benieuwd vooral vanwege de hoogteziekte. Koop morgen veel cocabladeren om op te kouwen dan moet ik het redden.
Daarna weet ik nog niet.
Mathijs volgende keer ga je maar mee, lijkt me cool! Ik weet nog niet waarheen maar ontmoet zoveeel wereldreizigers dat we vast wel een bestemming vinden. Wel sparen hoor want bolivia is erg goedkoop maar het loopt allemaal wel op. straks uiteten voor 2 euro!
Voordat ik malou achtige lengtjes krijg stop ik. Maarten gefeliciteerd. Opa ook alvast! Op je verjaardag sta ik op de top!
De rest komt later wel. laughing matters.
ciao
Dirkjan

  • 20 Maart 2006 - 21:34

    Dirkjan:

    ps.1. mam en pap zoals jullie waarschijnlijk wel doorhebben, mijn telefono werkt hier totaal niet.
    Maar geen reactie is goede reactie.
    ps.2. oja mathijs, spaans leren is erg nuttig in zuid'amerika en als je met een heleen reist die dat wel spreekt en dan zeurt over mijn weinige taal gevoel. dat krengetje.

  • 20 Maart 2006 - 22:21

    Linda:

    He Dirk! Wat een verhalen zeg, ik wordt er jaloers van! :-) Vooral zwemmen met de dolfijnen, leuk joh! En natuurlijk de mega-uil... Alweer de tweede die ik gemist heb ;-)
    Veel plezier met het bereiken van de top! en sterkte met je Delhi belly....

  • 21 Maart 2006 - 09:20

    Eelke:

    hoi zoon wat een belevenis
    had je de nederlandse vlag wel bij je om op de top te plaatsen of is de berg nog te laag daar voor.doe voorzichtig en tot schrijvens
    je vader

  • 21 Maart 2006 - 20:14

    Erik:

    Mountainbiking rocks ;-)

  • 21 Maart 2006 - 21:01

    Luusje:

    hehe eindelijk horen we weer wat van je! gaaf hoor die verhalen. maar ja wij moeten gewoon werken! verschil moet er wezen. idd je begon aardig op malou te lijken!
    ook de kussies van mams doeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 77308

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: