op kamers - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu op kamers - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Dirkjan Douma - WaarBenJij.nu

op kamers

Door: D. Douma

Blijf op de hoogte en volg Dirkjan

18 Juni 2007 | Turkmenistan, Asjchabad

Hoi allemaal.

Nou omdat ik het niet kan laten weer een verhaaltje.

Meest bijzonder afgelopen week was de toewijzing door de minister van ons kantoor. In een oude sovjet academie gebouw en donkere gangen en spelonken. De rap af de enge kgb kelder in over allerlei vergaan gronzeil en afbladdderende muren en kasten, alles een muffe geur verspreidend, is dan een dichte deur met er achter een hok waar men geheimzinnige scheikunde proefjes deed. Een klein kelder raampje net zo groot als in Arnhem.
In dit vervallen hok zouden we dus moeten komen te ztten. Helaas geen paleisje. Het kosste plaatje ligt naast me en het budget zit in mijn hoofd. laat ik zo zeggen daar valt nog het een en ander over te bespreken alhier.

Verder naar de Disco geweest, gratis wodka bij de ingang, en een hok vol turkmeense dames en russische muziek. gezelligheid gegarandeerd. Samen met de baas naar de disco geweest maar niet lang gebleven.

Het hotel begint al helemaal mijn thuis te worden, de schoonmaakster begint me russisch te leren. De receptie zwaait en groet, en herkend me op de markt. De maxima look a like barmeid maakt altijd een gezellig praatje. De hoeren beginnen complimentjes te maken over mijn mooie ogen maar voor meer dan een praatje moeten ze bij mij niet zijn, ondanks dat het gezellige dames zijn.
De zwembad knecht rijkt me geen handdoek meer aan moet ik nu zelf doen. Dus gaat allemaal de goede kant op.
Ik zal ze allemaal stuk voor stuk wel gaan missen, straks in mijn riante villa kakelbont. Douma moet toch eens op kamers en heeft daarom een mooi huis op het oog.
Hopelijk morgen contract maken en dan zal de eigenaar het stofferen en meubels plaatsen. Ik heb een hele lijst opgegeven incl turkmeense tapijten.
Ben benieuwd. Het is een riant tropen huisje voor een knul alleen. Met hoge muur en groene ijzeren poort eromheen. een schitterende oude druif als carpoort. Een badkamer tevens sauna, een ruime verwaarloosde keuken. de ruime woonkamer waar satelliet tv inkomt en 2 slaapkamers. logeer ruimte dus. helaas is visa waaronder toerist visa moeilijk te krijgen maar daar zijn trucjes voor hoor.
2 bewakers buiten de poort en grote russische bazaar op 7 min lopen. kantoor op 15 min lopen. In ik denk redelijke buurt vlak bij chinees.
Ze willen me natuurlijk een schoonmaakster/chauffeur etc aansmeren maar eerst maar eens zelf de boontjes doppen.
Die heb ik trouwens nog niet gezien hier.

Oja heb een eureka moment beleefd toen ik in mijn Westerman boek ontdekte dat gouden meneer bassie op zijn goudensokkel en marmeren driepoot met de zon meedraait! Trouwens vanuit de driepoot schitterend uitzicht over de stad, zeker bij avond. kom dna niet in het park zelf en ga ook niet eten bij cafe bagdad wnat das niet zo smakelijk.

Gr. Dirkjan

  • 19 Juni 2007 - 08:53

    Hetty:

    Hoi Dirkjan, vanaf nu word je ook gevolgd in huize v.d. Zande.Wij vinden het leuk. (jij?) Je schrijft wel veel over de vrouwen(hmm). ,grappig en interessant. till next time...Hetty

  • 19 Juni 2007 - 09:22

    Dirkjan:

    was mij ook al opgevallen. Ben al aan een analyse begonnen. Deze luidt voorlopig als volgt:
    1. door de atmosfeer in het hotel (voornamelijk bar), daarnaast is het een vrouwenwereld, rest., bar, receptie, schoonmakers. allemaal van het vrouwelijke geslacht.
    2. ik in een vrouwen omgeving zit op kantoor.
    3. ik me realiseer dat vooral in het begin je de cultuur moet snuiven en in je opnemen want je raakt er snel aan gewend. Turkmenbashi phase heb ik al gehad en nu het volk aan het analyseren maar daar ik tussen de vrouwen zit blijft dat beperkt tot het vrouwelijk geslacht.
    4. het feit dat ik aandacht trek als buitenlander
    5. de vrouwen italiaanse gewoontes er op na houden kwa ijdelheid en in zomerse dracht lopen.
    6. Ik een man ben
    7. Ik de krant niet lees hier dus uren per dag over heb om andere dingen te bekijken.
    8. etc etc.

    Aan de prioriseren moet ik nog werken.

    Maar wees gerust ik heb geen enkele intentie opdat gebied. Grappig is het wel omdat je een soort imago hebt maar die heb ik hier niet. Dus ik doe net alsof ik van disco's hou etc etc. en nu denken ze hier dat ik een heel ruig type ben. Behalve bij de minister want daar hou ik mijn imago liever anders.
    Maar zal voortaan proberen de balans te herstellen en aan een nieuw phase te beginnen.
    Het analyseren van het klimaat bijv. Alleen maar zon en 40 graden, zwembad water 30 graden.
    oja of de benzine prijs die is 15 keer lager dan die van 1 liter water. 400 tegen 6000 manat Absurd! 30 000 is een euro by the way!
    gr. dirkjan


  • 19 Juni 2007 - 19:09

    Inkie:

    dag ruige disco Dirkjan met de mooie ogen :D
    Je pakt het goed aan, niet zomaar op kamers, maar een eigen paleisje met druif en tapijten. Daar kan ons huisje in Nijmegen natuurlijk niet tegenop. Maar op je kantoor ben ik niet jaloers, doe mij dan maar 2 hoog met uitzicht op het Vondelpark. Een uitzicht waar ik nog tot 1 september van mag genieten. Daarna hopelijk wat anders, ben hard op zoek, maar rond deze tijd wil dat niet zo, helaas.
    Gisteren een snipperdag genomen en met Douwe mee geweest. Werd een stuk van de Roer in Roermond bij de waterkrachtcentrale droog gezet en alle vissen moesten eruit. Flinke spierballen gekweekt door met grote tonnen vis te sjouwen. Wel erg gaaf. Veel aal gezien, maar ook een zalmpje, rivierdonderpadden, zeeprikken, meervallen, enz.
    Mijn grote kleine broertje Tom is inmiddels geslaagd en weet wat hij wil gaan studeren: Industrial Design, nu nog de keuze tussen Delft en Eindhoven maken.
    Veel plezier nog aldaar en niet te hard werken!
    liefs, inkie

  • 29 Juni 2007 - 13:58

    Robin DHV:

    Trauma!

    Whats your status? Heb je al je tijdstaat ingevuld?

    Rustig aan man.

    Vrede!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkjan

Welkom op mijn weblog over mijn dol dwaze avonturen in de woestijn genaamd Turkmenistan, waar het genieten is van de authentieke cultuur met een giga ontwikkeling in mega tempo in deze gouden eeuw voor de Turkmenen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 77271

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 31 Juli 2009

Turkmenistan

Landen bezocht: